תזונה בהריון

גליה ברוך ממולדת: נטורופתייה, תזונה, צמחי מרפא, הומאופתיה, דיקור, אומגה, עיסויים שונים.  0547475959


הנה המשך המידע כמו שהבטחתי בשבוע שעבר

טיפול תזונתי משלים בתקופת ההיריון (לקוח מאתר ברא צמחים)

רוב השינויים המתחוללים בגוף בתקופת ההיריון נעלמים לאחר הלידה. התופעות הגופניות השונות המתרחשות בתקופת ההיריון נובעות לרוב משינוים הורמונאליים, מהלחץ אשר נוצר ממשקל העובר על האיברים הפנימיים ועצמות השלד, מחסרים תזונתיים, וממצב נפשי. 
בתקופת ההיריון חשוב ביותר להקפיד על תזונה בריאה ועשירה ברכיבי תזונה חיוניים, על מנת לתת לגוף ולעובר את התנאים האופטימאליים להתפתחות תקינה. 

מומלץ להפחית/ להימנע:

  • מומלץ להימנע מצריכה של תזונה דלה בסיבים, העלולה להחמיר את תופעת העצירות. קמח לבן, אורז לבן, פסטה, עוגות, מאפים וכו'...
  • מומלץ להפחית ואף להימנע מצריכה של מאכלים המכילים אחוז שומן גבוה ומזון מטוגן, מאחר ומאכלים אלו קשים יותר לעיכול ונעים באיטיות יתר במעי. מזונות אלו עשויים לגרום לבחילות ולצרבות בשלבים הראשונים של ההיריון.
  • מומלץ להימנע משתיית קופאין ואלכוהול ולהמעיט בצריכת סוכרים פשוטים. מוצרים אלו עלולים להזיק לעובר, להחליש את המערכת החיסונית של האם ולדלל את רמות המינרלים בגוף ביניהם: ברזל, סידן ומגנזיום.
  • מומלץ להפחית צריכת מזונות המכילים כמויות גדולות של חומצה אוקסלית כגון: שוקולד, עגבניות ותרד. אלו מעכבים את ספיגת הברזל והסידן בגוף. הברזל הוא מינרל חשוב, לו הגוף זקוק בכמות גדולה יותר מהרגיל בתקופת ההיריון.
  • מומלץ להגביל את צריכת המלח, הנמצא בכמויות גדולות באוכל מוכן ומתועש. עודף נתרן גורם לאצירת נוזלים, לבצקות וליתר לחץ דם.

 מומלץ להקפיד:

 

  • מומלץ להקפיד על אכילת 5-6 ארוחות קטנות במהלך היום בצורה מסודרת, כל 2-3 שעות לאכול ארוחה קטנה. באופן הנ"ל לא ייוצר עומס על הקיבה ומערכת העיכול, המחליש את הספיגה ועלול ליצור בחילות וצרבות.
  • מומלץ להקפיד על תזונה מאוזנת ובריאה המכילה את כל אבות המזון ורכיבי תזונה חיוניים: דגנים מלאים, קטניות, הרבה ירקות טריים מאודים ומוקפצים, מעט פירות, אגוזים וזרעים (לא קלויים). (ביצים, דגים, מעט בשר/עוף. רק למי שעדיין לא טבעונית)
  • ויטמינים מקבוצת B, ובעיקר 6B, מפחיתים את תחושת הבחילה בשלבים הראשונים של ההיריון. מומלץ לצרוך מזונות המכילים כמות גבוהה של ויטמיני B כגון מאפים מדגנים מלאים, דייסת שיבולת שועל, נבטי חיטת כוסמין ואורז מלא.
  • נמצא שירקות עליים העשירים בוויטמין K, גם הם מסייעים במניעת הבחילה. מומלץ לצרוך בכל ארוחה ירקות ירוקים עליים. (חסה, קייל, פטרוזיליה, סלרי ועוד)
  • מומלץ לצרוך פחמימות מורכבות, דגנים מלאים, קטניות פירות וירקות עם קליפתם העשירים בסיבים תזונתיים, על מנת להקל על תופעת העצירות.
  • מומלץ להרבות בשתיית מים וחליטות צמחים למנוע מצבי עצירות וגזים.
  • לסובלות מגזים מומלץ לצרוך פפאיה ואננס המכילים אנזימי עיכול שיסייעו בפעולת עיכול המזון.

 

 

 

מתכונים מרפאים:

  • להפחתת הבחילות מומלץ לשתות חליטה של שורש ג'ינג'ר עם מעט לימון ודבש. או כוס מים חמימים עם לימון. ניתן גם ללעוס שורש ג'ינגר טרי.
  • לעצירות מומלץ כל בוקר, על בטן ריקה לשתות כפית שמן זית+ חצי לימון סחוט, לערבב עם מעט מים ולשתות.
  • לעצירות מומלץ לצרוך פסיליום או זרעי פשתן טחונים (לטחון לבד) המכילים סיבים תזונתיים. את אלו ניתן לערבב עם כוס מים או להוסיף ליוגורט או לסלט.

 

תוספי תזונה מומלצים:

פרנאטל: מולטי ויטמין מיוחד לנשים בהריון המכיל קצובה מתאימה לתקופת ההיריון וההנקה של כל הויטמינים והמינרלים

פרוביוטיקה: מומלץ לצרוך לשם חיזוק חיסוני ולשיפור פעולת העיכול.

אומגה 3: נמצא כרכיב חשוב ביותר להתפתחות מוח העובר ולמניעת דיכאון לאחר לידה, מומלץ לצרוך החל מהשליש השני להיריון.

 

תקופת ההיריון היא תקופה חשובה ומשמעותית לאם ולעובר. כפי שניתן לראות, השינויים הפיזיים שעוברת האישה הינם רבים ולוקח זמן לגוף להסתגל למציאות החדשה. לכל אלו מתלווים כמובן השינויים הרגשיים וההתמודות הנפשית אותה חווה האישה במהלך ההיריון. מומלץ להשתתף בתקופת זו בפעילות גופנית המתאימה לנשים בהריון, להקלה פיזית ורגשית. יחד עם פורמולות הצמחים השונות והמלצות אלו, ניתן לעבור את תקופת ההיריון ביתר קלות, דבר שיאפשר פנאי להכנה לבאות.

 

אין לראות בכתוב הנחייה טיפולית, זהו מידע כללי. מעבר להנחיות שטובות לכולן, יש להתאים הנחיות תזונה ותוספים באופן אישי ומותאם לכל מטופלת ע"י איש/ת מקצוע.

 

שבת שלום!!