פיתרון

סיפור הלקוח מהאתר של דר' דליה  רזניצקי

פתרון

מורה אחד ושומר חלקו ביניהם את הניהול של מנזר זן. יום אחד השומר נפטר והיה צורך להחליף אותו. המורה הגדול כינס את כל תלמידיו כדי לבחור מי יזכה בכבוד.

"אציג לכם בעייה" אמר. "מי שיפתור אותה ראשון, יהיה השומר החדש של המנזר". הוא הביא למרכז האולם ספסל שם עליו אגרטל גדול ויפהפה של חרסינה ובתוכו ורד אדום ואמר להם: "זאת הבעייה".

התלמידים הסתכלו על האגרטל, על העיצוב, על הטריות ועל האלגנטיות של הפרח. מה המשמעות? מה לעשות? מה החידה? כולם היו משותקים.

כעבור כמה דקות, תלמיד אחד קם, הסתכל על המורה ועל שאר התלמידים, צעד לכיוון האגרטל בהחלטיות, הוריד אותו מהספסל והעמיד אותו על הרצפה.

"אתה השומר החדש של המנזר" אמר לו המורה הגדול.

"הייתי ברור ביותר" הוסיף. "אמרתי לכם שאתם ניצבים מול בעייה. לא מעניין כמה יפות ומרתקות הן הבעיות בסופו של דבר יש לפתור אותן".

חומר למחשבה ולא רק לפסח: האם גם אנחנו לפעמים אוהבים להרהר בבעייה, לנתח, לפרש ולא מפנים מספיק אנרגיה לפעולה ופתרון?  חג שמח!!!